Majoritatea companiilor (atat branduri cat si agentii de optimizare pentru motoarele de cautare) fac aceleasi erori in construirea de linkuri. Daca doresti ca site-ul tau sa genereze trafic, este necesar sa obtina o pozitionare decenta in rezultatele motoarelor de cautare. Pentru a obtine o pozitionare decenta in rezultatele motoarelor de cautare, trebuie sa aiba linkuri de intrare de calitate.
Cu toate acestea, simpla construire a linkurilor nu este suficienta. Multi webmasteri si chiar specialisti in marketing petrec ore nesfarsite in campanii de construire a linkurilor, doar pentru a vedea ca pozitionarea lor ramane la acelasi nivel sau chiar scade.
Atunci cand vine vorba de construirea de legaturi SEO de calitate, nu poti neglija importanta unui partener de incredere. Fluier – agentie de link building SEO – se remarca in domeniu prin abordarea sa specializata si serviciile adaptate nevoilor individuale ale clientilor. Echipa de experti de la Fluier intelege ca personalizarea comunicarii si adaptarea la schimbarile constante in SEO sunt cheia pentru obtinerea legaturilor relevante si de calitate. Prin cercetare atenta si mesaje personalizate, Fluier se asigura ca fiecare legatura construita are un impact semnificativ in obtinerea rezultatelor dorite.
Daca eforturile tale nu dau roade, verifica lista noastra cu cele mai mari greseli in construirea de linkuri si vezi daca faci aceleasi erori.
Ignorarea construirii de linkuri
Prima greseala in construirea de linkuri este, probabil, cea mai evidenta. Conform propriilor declaratii ale Google, linkurile sunt cel mai important factor de clasare, dupa continutul in sine. Unele persoane din comunitatea de optimizare pentru motoarele de cautare sustin ca un continut excelent si optimizarea pe pagina sunt suficiente pentru a atrage atentia Google, dar acesta este un mit.
Multi proprietari de site-uri fac greseala de a presupune ca pot obtine o pozitionare fara a obtine linkuri de calitate. Sau presupun ca continutul lor este suficient de bun incat va genera linkuri de unul singur. Dar iata contradictia: daca nu construiesti activ linkuri, continutul tau probabil nu va fi suficient de vizibil pentru ca altii sa-l gaseasca si sa faca linkuri catre el, chiar daca calitatea este excelenta.
Abordarea gresita a site-urilor
Poti obtine o suta de linkuri, dar daca toate sunt de la site-uri nelegate de domeniul tau, vei fi surprins sa afli ca acestea nu iti vor ajuta pozitionarea prea mult. Google, in special, ia in considerare relevanta site-ului care face legatura cu site-ul tau atunci cand acorda valoare legaturii.
Daca o mare parte din linkurile tale nu sunt de la site-uri relevante pentru domeniul tau, nu exista relevanta sau exista foarte putina. Google creeaza in mod constant o retea de cunostinte, deci este important sa te asociezi cu site-uri relevante din industria ta. In plus, deoarece linkurile de intrare sunt considerate voturi, motoarele de cautare doresc sa se asigure ca acele voturi sunt legitime.
Concentrarea exclusiva asupra site-urilor autoritare
O alta greseala comuna in construirea de linkuri este concentrarea doar pe site-uri cu scoruri ridicate de autoritate. Autoritatea domeniului este un scor de clasare, dezvoltat de Moz, care prezice probabilitatea unui site de a obtine o pozitionare. Ratingul domeniului este un tip similar de scor SEO dezvoltat de Ahrefs. Cu cat scorul este mai mare (pe o scara de la 1 la 100), cu atat site-ul este considerat mai valoros in ochii motoarelor de cautare.
Atunci cand construiesti linkuri, are sens sa ne concentram pe linkuri de la domenii cu un DA/DR ridicat. Aparent, cu cat domeniul are o autoritate mai mare, cu atat legatura este mai buna. Nu-i asa? Din pacate, aceasta logica este gresita.
In primul rand, linkurile cu un DA ridicat sunt in mod tipic mult mai greu de obtinut. In timpul in care obtii o legatura cu un DA ridicat, ai putea obtine 10 linkuri mai mici si sa generezi mai multa valoare pentru site-ul tau.
Desi calitatea conteaza cu siguranta, cantitatea este de asemenea vitala pentru SEO. Aceasta este valabil mai ales pentru afacerile locale, deoarece nu au nevoie de aceleasi linkuri de inalta autoritate ca marcile nationale mari. De aceea, campaniile de SEO locale se concentreaza adesea pe generarea de linkuri de pe site-uri cu DA in intervalul 20-50.
Nepregatirea site-urilor pentru publicarea de articole ca oaspeti
Scrierea de articole de blog in calitate de oaspete este o modalitate usoara si eficienta de a construi linkuri valoroase si relevante. Producand continut pentru blogul altui site si avand permisiunea de a include o legatura catre propriul site. Multi proprietari de site-uri sunt bucurosi sa ofere oportunitati de publicare de articole ca oaspeti, deoarece le ofera continut gratuit pe care nu trebuie sa-l creeze ei insisi.
Este consumatoare de timp sa gasesti oportunitati de publicare de articole ca oaspeti, asa ca este tentant sa profiti de orice oportunitate care apare. Dar doar pentru ca un site iti ofera sansa de a trimite un articol ca oaspete, nu inseamna ca este in interesul tau, chiar daca publicarea este garantata.
Relevanta este din nou un factor important, dar trebuie sa iei in considerare si calitatea site-ului in sine. Google a fost cunoscut sa combate linkurile spammy din articolele de blog pentru oaspeti, asa ca trebuie sa fii extrem de atent atunci cand scrii continut pentru astfel de articole. Alegerea gresita a oportunitatilor de publicare de articole ca oaspeti nu va duce doar la pierdere de timp – poate chiar rezulta intr-o penalizare din partea Google.
Alegerea textului ancora gresit
Textul ancora se refera la cuvintele care insotesc legatura ta. De exemplu, daca dorim sa legam la pagina noastra de marketing de continut, am folosi textul ancora “Marketing de continut”, in felul urmator: Marketing de continut. (Vezi ce am facut acolo?)
Daca legatura ta este insotita de un text ancora generic sau imperfect, vei obtine in continuare valoarea completa a linkurii din punct de vedere SEO – cel putin in ceea ce priveste autoritatea. Dar este totusi o oportunitate ratata, deoarece ai putea asocia acea autoritate cu un cuvant cheie important si relevant. Textul ancora ajuta Google sa inteleaga despre ce este pagina la care se face legatura – ceea ce ii ajuta sa evalueze relevanta paginii pentru interogari specifice.
Construirea de linkuri catre paginile gresite
Ca parte a efortului tau de construire a linkurilor, trebuie sa gasesti parteneri de linkuri relevanti si sa-i convingi ca o legatura catre site-ul tau le-ar fi benefica. Daca propui linkuri catre pagini gresite, nu vei reusi sa aduci un argument convingator. Si crede sau nu, ai putea obtine chiar mai multa valoare pe termen lung prin legarea la pagini de blog decat la pagini comerciale.
Daca contactezi administratori de site-uri si speri sa obtii linkuri catre pagina principala, paginile de produse sau paginile de categorie, eforturile tale vor fi in general intampinate cu putina sau deloc raspuns. Chiar daca crezi ca produsul tau ar fi foarte util pentru cititorii cuiva, nu este probabil sa faca o legatura catre el doar pentru ca ceri asta. Ei primesc o multime de solicitari de genul acesta, iar majoritatea ajung direct in cosul de gunoi.
Personalizarea comunicarii este esentiala atunci cand interactionezi cu altii, iar abordarea ta este la fel de importanta ca si continutul pe care il oferi – uneori chiar mai importanta. Ai o singura sansa sa faci o prima impresie si trebuie sa fie eficienta. Trimiterea unui e-mail in masa bazat pe un sablon este una dintre cele mai grave greseli in construirea de linkuri in SEO.
Administratorii de site-uri primesc zilnic o avalansa de e-mailuri de la oameni care doresc sa le ofere linkuri. Majoritatea acestor e-mailuri sunt complet impersonale si nu ofera niciun motiv convingator pentru a-i ajuta. Daca vrei sa iesi in evidenta si sa obtii o sansa reala de a primi o legatura, trebuie sa personalizezi fiecare e-mail si sa arati interlocutorului tau ca ai efectuat cercetari si intelegi despre ce este vorba pe site-ul lor.
Neintelegerea evolutiei SEO SEO este un domeniu in continua schimbare, iar strategiile care au functionat in trecut nu pot fi aplicate automat in prezent. Ceea ce a functionat acum cativa ani poate sa nu functioneze in prezent, iar tehnici care erau acceptate anterior pot fi acum considerate spam si pot duce la penalizari din partea motoarelor de cautare.
Este important sa fii la curent cu ultimele actualizari ale algoritmilor de cautare si sa intelegi schimbarile in comportamentul utilizatorilor si tendintele din industrie. Daca iti construiesti strategia de construire a linkurilor pe baza informatiilor si tehnicilor depasite, ai sanse mari sa nu obtii rezultatele dorite.
Neglijarea echilibrului intre linkurile dofollow si nofollow Construirea de linkuri este deja destul de complexa, dar trebuie sa iei in considerare si valoarea SEO a linkurilor dofollow versus nofollow. Legaturile nofollow sunt cele care contin “rel=nofollow” in codul HTML si nu transmit nicio valoare directa paginii tale de la pagina care face legatura. Aceasta distinctie a fost creata pentru a preveni eforturile manipulative de construire a linkurilor. Cu toate acestea, ai nevoie in continuare de o proportie rezonabila de linkuri dofollow si nofollow pe site-ul tau, asigurand astfel un profil de linkuri “natural” si echilibrat care sa satisfaca motoarele de cautare.
Deoarece linkurile nofollow nu transmit valoare SEO, multi oameni se concentreaza exclusiv pe sursele de linkuri care ofera linkuri dofollow. Cu toate ca acest lucru pare logic, poate avea un impact negativ pe termen lung. Motoarele de caut
are considera ca este nefiresc ca un site sa aiba in principal linkuri dofollow. Aceasta nu corespunde unui profil de linkuri natural. Daca profilul tau de linkuri pare nefiresc, site-ul tau poate fi penalizat sau chiar eliminat din indexul Google.
In acelasi timp, este nefiresc daca majoritatea linkurilor tale sunt nofollow, deoarece creeaza impresia ca petreci un timp exagerat construind linkuri prin intermediul comentariilor pe bloguri si postarilor pe forumuri. Acest lucru este la fel de daunator. Si deoarece linkurile nofollow nu transmit valoare SEO, este si o pierdere de timp.
Omiterea linkurilor interne Pana acum, ne-am concentrat exclusiv pe linkurile externe care vin de pe site-uri ale altor persoane catre site-ul tau. Dar linkurile interne (linkuri de pe o pagina a site-ului tau catre alta) sunt, de asemenea, importante pentru SEO, in primul rand pentru ca transmit valoare SEO de la o pagina la alta si, in ansamblu, informeaza motoarele de cautare care sunt cele mai importante pagini de pe site-ul tau.
Multi proprietari de site-uri nu includ linkuri interne strategice, bogate in text ancora, catre pagini interne ale site-ului lor. Insa, de fapt, daca folosesti in mod strategic linkuri cu text ancora pentru a asocia cuvinte cheie specifice cu anumite pagini, vei transmite valoare de cuvinte cheie tintite catre acele pagini si, in acelasi timp, vei oferi motoarelor de cautare o mai buna intelegere a ceea ce reprezinta fiecare pagina de pe site-ul tau.
In cele din urma, si poate cel mai important, aminteste-ti ca construirea de linkuri este o forma de marketing. Daca vrei sa ai succes in acest domeniu, trebuie sa oferi valoare. Creeaza continut demn de a fi legat si personalizeaza-ti comunicarea si mesajul pe care il transmiti. Eforturile tale nu vor ramane neraspalatite.