A avut premiera capitolul intitulat Between Two Times , care a incheiat cel de-al treilea sezon al serialului si cu continuitatea sa viitoare foarte pusa sub semnul intrebarii. Chiar inainte de premiera celui de-al treilea sezon, s-a apreciat ca relatia serialului cu TVE (sau, cel putin, cu o parte din directorii sai) era tensionata, odata cu anuntarea datei de intoarcere intarziate pana la aiurea. de a difuza primele sase capitole in pamantul sterp al verii si pe parcurs facandu-l sa piarda mai mult de 40% din telespectatori.

In timp ce managerii de top ai TVE si-au indicat oficial sprijinul pentru serial, parea clar ca in culise realitatea a fost alta, iar schimbarile de zi si relatia tensionata cu programul precedent de pe grila, rusinoasa Hora Punta , Au fost. exemple bune. Asadar , serialul creat de fratii Pablo si Javier Olivares pare sa-si fi luat ramas bun cu o urma de amaraciune , in ciuda eforturilor fanilor de a transforma vizionarea acestui ultim capitol al celui de-al treilea sezon intr-o sarbatoare.

Insa scopul acestui articol nu este sa speculeze viitorul sau sa adauge combustibil la foc diferitelor controverse care au marcat aceasta etapa finala a El Ministerio del Tiempo , ci mai degraba sa o revendice ca un pilon important al culturii televiziunii din Spania , care a reusit sa depaseasca domeniul divertismentului. Si, aici, cele 10 chei ale acelei mosteniri.

1. Creatorul, in frunte

Pe parcursul fazei de lansare a serialului, Javier Olivares a folosit expresia showrunner pentru a se referi la munca sa ca coordonator de scenarii si producator executiv al El Ministerio del Tiempo . Era momentul potrivit pentru a pune pe masa necesitatea ca serialele spaniole sa raspunda mai clar viziunilor creative distinctive , asa cum se intampla in Statele Unite si Europa.

Pentru a face acest lucru, a acordat un numar nenumarat de interviuri, a facut turnee in toata Spania in evenimente de tot felul si a fost deosebit de activ pe retelele de socializare (desi aceasta din urma a stat si la baza unor controverse sterile). Si in curand, multi alti creatori au urmat o cale care revendica fictiunea de televiziune ca spatiu de exprimare creativa.

 2. Da foc retelelor sociale

 Inca de la primul episod, El Ministerio del Tiempo a fost un fenomen pe retelele de socializare , transformand fiecare emisiune intr-un subiect de tendinta . Sensibilitatea pop a serialului, umorul sau deosebit si gustul sau l-au facut deosebit de potrivit pentru o generatie care nu intelege vizionarea live a programelor daca nu este insotita de comentarii pe retele.

Dar la baza http://pe.lprvault.com/member.php?action=profile&uid=5503 acestui succes a stat si o strategie inteligenta de gestionare a retelelor sociale care a generat continut suplimentar de partajat si a interactionat constant cu fanii, creand o adevarata comunitate. Si faptul ca Lope de Vega a fost un subiect in tendinte a fost probabil doar o simpla anecdota, dar a servit pentru a transforma acest succes pe retele intr-un vehicul promotional puternic.

3. Modelarea televiziunii publice

 Ministerul Timpului nu ar fi existat niciodata fara televiziunea publica, asa ca cei care vorbesc prea usor despre mutarea seriei in alta parte nu ar trebui sa-l vada ca un succes. In plus, serialul a avut in favoarea sa excelenta echipa transmedia a RTVE , care s-a dedicat lansarii sale.

Fara indoiala, El Ministerio del Tiempo este chintesenta a ceea ce ar trebui sa fie fictiunea de televiziune publica : indrazneata si inovatoare, precum si distractiva si educativa. Si, pe parcurs, a adus un omagiu istoriei TVE insusi. Toate acestea in ciuda faptului ca au iesit la lumina in cel mai critic moment din istoria lantului, impovarati de managementul prost si fara alta directie decat cea marcata de manipularea stirilor.

4. Crearea http://www.sixsigmaexams.com/mybb/member.php?action=profile&uid=69324 unei comunitati

 Succesul El Ministerio del Tiempo pe retele a fost imediat, dar in curand a devenit clar ca aceasta popularitate nu a fost un fulger: multi adepti au fost deosebit de dedicati si in curand a fost creata o comunitate. Cateva zile mai tarziu exista deja un nume pentru ei, „ministericos”, semn de identitate si mandrie. La scurt timp, a fost deja posibil sa obtineti un certificat de ministru si sa il postati pe profilurile retelelor de socializare, in timp ce cei mai creativi si dedicati fani au inceput sa-si scrie propriile povesti, sa faca ilustratii si chiar sa organizeze excursii pentru a face turul locatiilor Seriei. .

Mersul in Plaza del Duque de Alba din Madrid pentru a face o fotografie in fata sediului Ministerului Timpului (care a aparut asa pe Google Maps) a devenit un rit de trecere pentru oricine demn de a fi numit ministru .

5. Gasirea unui nou public

 Ministerul Timpului si relatia sa complexa http://www.aikidotriage.com/member.php?action=profile&uid=551661 cu evaluarile audientei pun pe masa intarzierea din Spania in adoptarea noilor modalitati de consum al televiziunii si unele dintre principalele erori pe care se bazeaza modul in care sunt prezentate ratingurile audienta: echivalarea datelor. de la televiziunea publica cu cele private, dictatura cotei fata de numarul mediu de telespectatori, ignorarea profilurilor de audienta, subevaluarea consumului online…

Cel putin in primele doua sezoane, El Ministerio del Tiempo a imbunatatit datele unui prime time TVE in cadere libera si a facut-o si cu un profil mai tanar decat media . Chiar si asa, au fost cei hotarati sa spuna ca a fost un esec din minutul 1.

6. Inscenare

 Succesul El Ministerio del Tiempo se bazeaza pe calitatea scenariilor sale, dar si pe amprenta creativa a asturianului Marc Vigil, care a fost regizorul principal al primelor doua sezoane ale serialului. Un regizor de gen nelinistit care, ca atat de multi, a vazut usile cinematografiei spaniole inchise (le lipsesc), Vigil a fost cheia in a aduce imaginatia scenariilor pe ecran in toata bogatia ei .

Referentialitatea in scenarii s-a manifestat si in elementele de scena, astfel incat pentru a analiza unele capitole a fost aproape necesara scoaterea unei enciclopedii de film. Punctul culminant a fost, fara indoiala , scrisoarea de dragoste catre Hitchcock intitulata „Cu timpul pe calcaie”. Televiziune grozava, dar cu multa cinefilie.

7. Invatati incantarea

 Unul dintre cele mai relevante elemente ale serialului este capacitatea sa de a atrage un public sofisticat si, in acelasi timp, de a fi popular printre copii si tineri. De multe ori, serialul s-a incheiat dupa miezul noptii, dar asta nu a contat pentru ca familii intregi au urmarit episoadele a doua zi dupa ce au fost difuzate prin site-ul Televiziunii Spaniole.

Atat de mult, incat zeci de profesori din toata Spania au inceput sa dezvolte activitati didactice de predare a istoriei, literaturii sau muzicii, transformandu-si elevii in membri ai patrulelor pentru a rezolva enigmele prin usi. Acesti baieti si fete vor purta multa vreme amintirea unui serial care a facut din istoria si cultura spaniola ceva distractiv si accesibil.

8. Servirea fanilor

 Un element inedit in relatia Ministerului Timpului cu comunitatea sa de fani a fost sa-i trateze mai mult decat pe spectatori sau clienti , dar ca pe un element central al serialului. La inceput a creat un grup WhatsApp si a impartasit elementele generate de fani, dar in al doilea sezon aceasta relatie a devenit mai intensa.

Pentru filmarea unei secvente s-a facut un apel catre fani (si chiar i s-a oferit un taxi special unui fan cu o problema de mobilitate), in timp ce primele episoade din sezonul doi si trei au fost proiectate la evenimente deschise la Madrid si Barcelona. . Cand seria a creat un magazin de produse, produsele au fost concepute de creatorii celor mai bune fan art .

9. Povestirea

 Ministerul Timpului nu a abordat Istoria intr-un mod aseptic, nici ca o simpla scuza narativa. Perioadele si personajele au fost alese cu grija pentru a reprezenta o viziune compromitatoare si uneori destul de subversiva asupra trecutului . Premisa „timpul este ceea ce este” a servit, fara indoiala, unora sa-l considere conservator si multumit, fara sa se opreasca sa analizeze mai mult de un capitol pentru a descoperi o viziune critica asupra istoriei noastre in care multe oportunitati au fost irosite si maltratate.multi eroi.

Viziunea pesimista a celui de-al treilea sezon a coincis cu o perioada deosebit de complexa pentru societatea spaniola, pana la punctul de a parea ca scenariile tocmai fusesera scrise. Astfel, aparitiile Eliberatorului Simon Bolivar au fost deosebit de emotionante.

10. Citirea Ministerului timpului

 In ultimii ani, s-a inmultit numarul de carti dedicate serialelor de televiziune, de la cele mai inteligente la cele mai promotionale. Dar El Ministerio del Tiempo este prezentat ca un caz unic nu numai datorita numarului de publicatii, ci si datorita varietatii lor. Astfel, putem conta pe Inside „The Ministry of Time , o carte de analiza a profesorilor si criticilor, pe care am avut ocazia sa o coordonez.

Previous articleCele mai bune 12 seriale similare cu Kim Possible
Next articleSalma Hayek nu a avut voie sa citeasca scenariul „Eternals” al studioului Marvel pana cand acesta nu a fost inregistrat oficial