76% dintre participantii nostri au indicat ca traficul organic este o metrica cheie. Cu toate acestea, principalul obstacol pentru 52% dintre specialistii in marketing chestionati este dificultatea de a crea continut care sa atraga trafic organic.

Atunci cand cunosti deja pasii exacti de urmat, adaugarea etapei de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) inainte de a crea continut nu va fi atat de complicata pentru procesul tau de creare. Si beneficiile merita efortul: aceasta optimizare poate avea un impact pozitiv asupra performantei pe termen lung.

Ce inseamna continut SEO-friendly? Continutul SEO-friendly este un continut scris care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este un anumit subiect, la ce intrebari ale utilizatorilor raspunde si ce vor invata oamenii consumand textul respectiv. Una dintre strategii este de a publica articole SEO pentru a maximiza vizibilitatea online a continutului tau si poti atrage audienta relevanta.

In consecinta, motoarele de cautare pot afisa articolul tau in primele rezultate pentru cautarile utilizatorilor. Optimizarea pentru cautare aduce beneficii semnificative pentru site-ul tau, cum ar fi cresterea traficului si a audientei. Mai mult, aceasta strategie este mai rentabila, mai durabila si uneori mai eficienta decat publicitatea platita.

Cum sa scrii continut SEO-friendly

Cercetarea cuvintelor cheie este fundamentul pentru o distributie de continut organic de succes. Cuvintele cheie sunt termenii pe care oamenii ii introduc in motoarele de cautare pentru a gasi informatii despre un anumit subiect. Cercetarea ta ar trebui sa inceapa cu gasirea cuvantului cheie potrivit. Google recomanda sa “te gandesti la cuvintele pe care utilizatorii le-ar putea utiliza pentru a gasi o parte din continutul tau”. Pentru un articol, ar trebui sa selectezi un cuvant cheie principal si pana la 5-10 cuvinte cheie suplimentare.

    Stabileste intentia cautarii si identifica formatul corect

    Intentia cautarii este ceea ce utilizatorii incearca sa gaseasca si ceea ce se asteapta sa vada cand formuleaza o interogare. Google acorda o mare atentie algoritmilor pentru a evalua corect intentia utilizatorului. De asemenea, incurajeaza creatorii de continut sa raspunda la aceste solicitari cu material relevant.

    Titlul sau antetul articolului tau nu trebuie sa fie neaparat titlul afisat in rezultatele cautarii. Imagineaza-ti ca articolul tau are doua titluri: eticheta H1 afisata pe pagina si eticheta titlului meta afisata in fragmentul rezultatelor cautarii.

    Acestea pot fi strans legate sau similare, dar nu neaparat identice. Cel mai important este ca fiecare eticheta sa contina cuvantul cheie principal.

    Desi eticheta H1 este unul dintre semnalele care arata structura unei pagini motoarelor de cautare, titlul meta este chiar mai important pentru SEO.

    Titlul meta prezinta continutul tau publicului. Prin urmare, adesea este informatia principala pe care oamenii o iau in considerare atunci cand decid la ce rezultat sa faca clic, in special atunci cand cauta de pe dispozitive mobile.

    Creeaza un H1 captivant

    Daca ai nevoie de mai multa creativitate in articolul tau, exista mai mult spatiu pentru a te exprima in eticheta H1 decat in eticheta titlului. Instrumentul Topic Research te poate ajuta sa gasesti rapid cele mai atragatoare titluri. Dupa ce introduci un subiect, vei vedea instantaneu titluri populare care au cel mai mare numar de backlink-uri si interactiuni pe retelele sociale.

    Optimizeaza descrierea meta

    Descrierea meta este ceea ce vad utilizatorii sub titlul paginii tale in rezultatele Google. Poate fi modalitatea perfecta de a incuraja un utilizator sa faca clic pe linkul tau in locul altor optiuni. Descrierea meta este una dintre cele mai bune modalitati de a atrage atentia vizitatorilor noi, asa ca acorda-i suficienta atentie.

    Structureaza continutul si fa-l usor de citit

    Inchipuie-ti ca deschizi unul dintre rezultatele de pe Google si vezi un text cu paragrafe uriase. Care este probabilitatea sa continui sa citesti? Probabil vei folosi Ctrl+F sau vei cauta un articol mai bine structurat. Parasirea site-ului duce la scaderea timpului petrecut pe site si la cresterea ratei de respingere. Aceasta nu este benefica pentru pozitionarea site-ului web. O structura buna este esentiala pentru un continut de inalta calitate. Subtitlurile fac continutul usor de scanat si, prin urmare, mai usor de citit. Conform studiului nostru, 36% dintre articolele cu etichete H2 + H3 au o performanta mai buna in ceea ce priveste traficul, distributia si numarul de backlink-uri.

    Adauga continut vizual

    Oamenii isi amintesc doar 10% din informatiile pe care le citesc, dar daca vad informatiile intr-o forma vizuala, aceasta cifra creste la 65%. Asa functioneaza creierul nostru. Utilizand elemente vizuale in continutul tau, poti exprima o idee astfel incat vizitatorii sa o retina si sa o poata distribui. Diferite imagini pe o pagina nu numai ca te vor ajuta sa explici mai bine informatiile utilizatorului, dar te vor ajuta si sa-ti promovezi continutul mai bine. Potrivit Twitter, tweeturile cu fotografii primesc in medie cu 35% mai multe retweet-uri. Imaginile nu sunt doar placute, ci sunt si un component esential pentru un guest blogging de succes.

    Asigura-te ca URL-ul tau este lizibil

    Cuvintele cheie din URL-uri sunt un factor minor in clasament. Cu toate acestea, scrierea unui URL de calitate si cu un continut descriptiv al paginii va ajuta cititorii sa inteleaga despre ce este continutul. URL-urile sunt adesea copiate si lipite si, uneori, atunci cand un link nu are text de ancorare, URL-ul in sine serveste ca text de ancorare. In alte cazuri, utilizatorii pot trece cu mouse-ul peste text pentru a vedea linkul in coltul din stanga jos al ferestrei browserului. Un URL lizibil explica ce se afla inauntru.

    Crearea de continut SEO-friendly nu este usoara, dar speram ca trusa noastra de instrumente de continut te poate ajuta sa optimizezi procesul de creare a noilor texte si procesul de optimizare.

    Aceasta a fost conceputa pentru a te ajuta sa generezi idei si sa iti optimizezi intotdeauna procesul.

    Urmatorul pas este sa verifici comportamentul continutului tau dupa ce a fost publicat, astfel incat sa poti vedea daca eforturile au dat roade, dar aceasta este deja o alta poveste.

    Previous articleCe este o Enciclopedie: un ghid detaliat pentru cunoastere
    Next articleDrepturile suspectului în procesul penal: Ce trebuie să știi