Regulamentul general privind protectia datelor este o lege a Uniunii Europene privind confidentialitatea care intra in vigoare la 25 mai 2018. Au trecut ani de zile si urmeaza sa inlocuiasca ultima parte majora a legislatiei UE privind confidentialitatea care dateaza din 1995: o perioada in care Geocities a fost popular, inainte de Facebook, inainte de Myspace, inainte chiar de Google.

S-au schimbat multe in ceea ce priveste modul in care internetul este folosit pentru afaceri si rolul pe care il au datele si partajarea datelor in viata noastra, asa ca este timpul sa fie actualizata legea.

GDPR actualizeaza legea privind confidentialitatea pentru a tine cont de evolutiile tehnice mai recente si de modul in care le folosim. Mareste restrictiile asupra a ceea ce organizatiile pot face cu datele dvs. si extinde drepturile persoanelor de a accesa si controla datele despre acestea. Asta este un lucru bun. De asemenea, extinde, in unele cazuri, aceste restrictii si garantii cu privire la ceea ce se poate si nu se poate face cu datele dumneavoastra cu caracter personal la organizatii cu sediul in afara Uniunii Europene, daca acestea manipuleaza datele colectate in cadrul acesteia. Oarecum controversat, acesta este si un lucru bun.

Elementele cheie ale GDPR

GDPR impune organizatiilor care manipuleaza date cu caracter personal sa faca acest lucru in conformitate cu cele sase principii de prelucrare a datelor, si anume ca:

a) este prelucrata in mod corect, legal si transparent

b) este colectat si procesat din motive specifice si stocat pentru anumite perioade de timp si ca nu este utilizat din motive care depasesc scopul sau initial

c) sunt colectate numai datele necesare scopului pentru care este destinat, si nu mai mult

d) este exacta si ca sunt luate masuri rezonabile pentru a se asigura ca ramane exacta

e) se pastreaza intr-o forma care permite identificarea persoanelor fizice numai atat timp cat este necesar

f) este pastrat in siguranta si protejat de accesul ilegal, pierderea sau deteriorarea accidentala

Pe baza acestor principii, GDPR cere organizatiilor care colecteaza, folosesc si stocheaza date cu video-bookmark.com caracter personal sa defineasca o baza legala pe care organizatia o va folosi pentru a explica utilizarea datelor cu caracter personal. Acestea sunt, de exemplu, faptul ca au consimtamantul individului https://atavi.com/share/visswtzlm2te sau ca trebuie sa faca acest lucru pentru a furniza un produs sau serviciu pe care persoana l-a solicitat sau pe care sunt obligati legal sa il faca. Fiecare fragment de date cu caracter personal detinut de o organizatie trebuie sa fie justificat conform uneia dintre cele sase baze legale.

Acesta este motivul pentru care probabil ati primit multe e-mailuri de la organizatii care va cer sa confirmati ca doriti sa continuati sa primiti e-mailurile lor – acestea va solicita consimtamantul ca baza legala pentru utilizarea datelor dumneavoastra.

Drepturile dumneavoastra de confidentialitate

GDPR defineste, de asemenea, drepturile pe a34z.com care le au persoanele de a accesa si controla datele lor:

1. Dreptul de a fi informat

Cand colecteaza date de la dvs., organizatiile trebuie sa va informeze in mod corespunzator ce date colecteaza, pentru ce le folosesc, cat timp le pastreaza si cu ce organizatii sunt partajate.

2. Dreptul de acces

Aveti dreptul de a contacta o organizatie si de a le cere sa furnizeze datele pe care le detin despre dvs. Acestea includ datele pe care le detin, de ce le detin si ce fac cu acestea, inclusiv organizatiile carora le sunt distribuite.

3. Dreptul la rectificare

Aveti dreptul sa va asigurati ca informatiile despre dvs. sunt corecte si sa va asigurati ca informatiile sunt corectate daca se considera ca sunt inexacte.

4. Dreptul la stergere

Cunoscut si sub denumirea de „dreptul de a fi uitat”, aceasta inseamna ca aveti dreptul de a solicita ca informatiile pe care o companie le detine despre dvs. sa fie sterse, partial sau integral. Acesta nu este un drept absolut si, in anumite circumstante, aceasta cerere poate fi refuzata.

5. Dreptul de a restrictiona prelucrarea

Aveti dreptul de a refuza consimtamantul unei organizatii pentru a va prelucra datele, chiar daca ati dat consimtamantul pentru ca aceasta sa faca acest lucru in trecut. De asemenea, acest drept nu este absolut si poate fi refuzat in anumite circumstante. Dar o organizatie trebuie sa forum.umbandaeucurto.com va poata arata ce face cu datele dvs., astfel incat sa puteti decide sa restrictionati procesarea daca doriti.

6. Dreptul la portabilitatea datelor

Acest drept va ofera posibilitatea de a prelua datele pe care o organizatie le detine asupra dvs. si de a le extrage pentru a le utiliza in alta parte. Un bun exemplu sunt caracteristicile pe care Facebook sau Google le ofera care va permit sa descarcati informatiile de profil acumulate pe serviciu. Aceasta este https://yellowpages.sevastopol.su/user/profile/140255 pentru a promova concurenta, astfel incat utilizatorii sa nu fie legati fortat de un serviciu necompetitiv din cauza ponderii datelor acumulate.

7. Dreptul de a obiecta

Acest lucru va permite sa solicitati organizatiilor sa inceteze sa va foloseasca datele in moduri la care va opuneti. De exemplu, trimiterea de marketing direct sau efectuarea de apeluri telefonice comerciale neplacute.

8. Drepturi in legatura cu luarea automata a deciziilor si crearea de profiluri

In cele din urma, odata cu cresterea profilarii si a utilizarii datelor pentru a face automat, de la publicitate sau continut directionat pana la decizii de credit sau cereri de angajare, acest lucru ofera persoanelor fizice dreptul de a obiecta sau de a contesta deciziile automate care ii afecteaza. Acesta este in special cazul in care deciziile au consecinte juridice grave sau similare. Orice astfel de prelucrare necesita consimtamantul explicit si informat al persoanei.

Luate impreuna, aceste principii si drepturi fac din GDPR cea mai puternica si de anvergura lege privind confidentialitatea din lume. Deoarece atat de multe afaceri sunt acum foarte internationale, efectul va fi ca companiile din afara UE se vor conforma standardelor de confidentialitate GDPR pentru a accesa pietele europene cu 500 de milioane de consumatori bogati.

Dupa ani de incalcari ale datelor, hack-uri si scandaluri cu privire la interventia guvernamentala si corporativa in viata noastra privata, daca GDPR imbunatateste puterea drepturilor la confidentialitate in intreaga lume, ei bine, acesta este cu siguranta un lucru bun.

Previous articleEnurezia patului la copiii mai mari si la adultii tineri este frecventa si tratabila
Next articleCe este calitatea umana?