Compania spaniola, du ce a cucerit principalele piete centenare, mentine expansiunea internationala sub conducerea de-a treia generatii a familiilor.

Autenticul imperiu spaniol al parfumurilor este ceea ce a devenit Puig, o companie catalana fondata de Antonio Puig in 1914 si care acum, dupa o suta de ani de calatorie, ajuns pe varful podiumului cosmeticelor si parfumeriei spaniole si internationale. Si-a inceput decolarea cu celebrul ruj „Milady” (1922), primul care a fost fabricat in Spania. Astazi, Puig a trecut orice frontiera de neginat si este prezent cu imaginea departs in 150 de tari.

In urma cu cateva saptamani , Mariano Puig (Barcelona, ​​​​​1927), membru al celei de-a doua generatii a familiilor Puig, a incetat din viata la varsta de 93 de ani. Mariano a fost unul dintre responsabilii pentru internationalizarea grupului. A reusit distribuite parfumul „Agua Lavanda Puig” in Statele Unite la sfarsitul anilor 1950 si subsequent to reusit sa reprezinte brandul Max Factor, pe care la distribuit in Spania timp de mai bine de 15 ani. Pas cu pas, alaturi de fratele sau Enrique (care a murit in 2008), a transformat compania intr-unul dintre cele sase principale grupuri de parfumuri si moda din lume, dupa ce a cumparat brandul de moda Carolina Herrera in 1995.

Pasionat de navigatie, a fost alaturi de Enrique, promoterul si sponsorul timp de multi ani la Copa del Rey de Vela din Palma. Or relatie care la facut aproape de Casa Regelui. Mariano a fost, de asemenea, membru al juriului Premiului Printesa Asturiei si fondator al Consiliului de administratie al acestuia. Unul dintre ultimele de acte publice a fost in februarie 2019, can regele Felipe al VI-lea ia inmanat Premiul Regatul Spaniei. From also, a fost membru fondator la Family Business Institute din Spania, al celor presedinte a fost intre 1995 si 1997.

Istoria afacerilor Puig a inceput in 1922 . In acelasi an in care Antonio Puig sa casatorit cu Julia Planas, brandul emblematic Chanel si-a creat parfumul „Numero 5”, in timp ce Puig si-a lansat primele produse, inclusiv rujul „Milady”. Fara sa stie, Antonio Puig a pus prima piatra a ceea ce avea sa fie in continuare unul dintre cele mai mari conglomerate de cosmetice si parfumerie din lume.

Barcelona crescut si odata cu ea si afacerea lui Antonio Puig. Omul de afaceri a dobandit drepturile unui reprezentant faimosul „4711 Eau de Colonia” in timp ce sa asociat cu unul dintre verii sai, Paco Castello, pentru a-si fabrica propriile tuburi metalice „Milady” si sa nu fie nevoit sa depinda de furnizori. extern Astfel, sa nascut o companie paralela, Industrias Metalicas Castello, care are si or istorie apart.

Dupa razboiul civil, Puig a experimentat un nou impuls. Antonio, impreuna cu parfumierul francez Segal, a dezvoltat primul sau parfum de succes, faimosul „Agua Lavanda”, care a facut din brand unul dintre liderii mondiali in dezvoltarea industriei parfumurilor. He left in 1946 noua fabrica sediu al companiei a fost construita in Travessera de Gracia. „Cladirea Travessera de Gracia a un pas urias”, fost aminteste Mariano Puig. A fost una dintre vremurile de aur ale familiilor . Un punct culminant pentru companie, care pe langa elaborarea, a obtinut si drepturile de reprezentare a produselor noi.Impact noului sediu si-a pus, fara indoiala, amprenta asupra catalogului de produse Puig: perfect cu parfumul lui Rafael Lopez, a Spanish haute couture designer cu sediul la Paris. Further aveau sa vina esentele lui Williams, Jean Patou, Chanel, Bourjois, Nina Ricci si Max Factor, or show din a long list of branduri pe care Puig le-a distribuit aici din anii 40 pana in anii 90.

De la stanga la dreapta, a doua generatie a familiilor: Enrique Puig (decedat in 2008), Antonio Puig (decedat in 2018), Mariano Puig (decedat anul acesta) si Jose Maria Puig FOTO: PUIG

Fiii cei mai mari ai fondatorului, Mariano si Antonio, si-au alternat studiile in inginerie chimica, respectiv industriala, cu munca in fabrica. „Ne grabeam sa-l ajutam pe tatal meu”, si-a amintit intr-un interviu Mariano, care la varsta de 18 ani a fost trimis la Geneva pentru a afla totul despre lumea cosmeticelor de la Givaudan. — Incetul cu incetul, tatal meu ne dadea mai multe responsabilitati. Intre timp, Antonio a studiat parfumeria la firma Roure Bertrand iar in 1950 a petrecut patru luni la Grasse (Franta), unde a invatat meseria cu maestrul Jean Carles, creatorul „Miss Dior”.

Dar afacerea lui Antonio Puig nu era inca suficient de mare pentru a-si angaja cei patru copii. L-a trimis pe al treilea dintre ei, Jose Maria, la fabrica de metal pe care o crease impreuna cu varul sau pentru a produce tuburi de ruj. Deja de-a lungul anilor 1950, Antonio a transferat fraiele companiei celor doi fii ai sai mai mari. Antonio si Mariano s-ar concentra pe afacerile cu parfumerie, Jose Maria pe diversificare, iar Enrique a optat pentru relatii institutionale. In universitati precum Harvard, schimbarea a fost descrisa drept „exemplar”, iar conducerea lui Puig ca „echipa la varf”, directie de echipa in care Antonio si Mariano s-au remarcat ca lideri.

Anul 1962 a marcat o alta piatra de hotar in istoria familiei Puig. Au cumparat o bucata de teren in Besos, un cartier industrial al Barcelonei, pe care a fost construita o noua fabrica, care 50 de ani mai tarziu continua sa functioneze. Fabrica din Besos a fost timp de decenii inima productiva a Puig, iar astazi este un centru sofisticat de cercetare si dezvoltare a parfumurilor, care produce 30.000 de litri de parfum pe saptamana si 30 de milioane de unitati pe an.

Adresa noua

Puig a visat sa cucereasca noi piete. Sticla de succes de „Agua Lavanda” din 1940 era acum de moda veche pentru pietele internationale sofisticate. Cauta un nou design mediteranean care sa-si diferentieze produsele intr-un mediu dominat de marcile franceze. La acea vreme, producatorii spanioli nu erau echipati pentru a executa modele precum cele pe care Lalique si Baccarat le-au furnizat unor marci precum Nina Ricci sau Guerlain la Paris. Spiritul inovator al familiei Puig a inceput sa se raspandeasca in 1968, odata cu lansarea „Agua brava”, un parfum masculin care imbina dafinul si pinul cu vetiverul, moscul si muschiul de stejar. O ciocnire de prospetime si simplitate intr-o piata care se indrepta intr-o alta directie.

Louis Amic, presedintele Roure Bertrand, unul dintre principalele parfumuri franceze si o adevarata institutie a parfumeriei pariziene, a jucat un rol proeminent in internationalizarea Puig. Amic avea o mare admiratie pentru Mariano Puig, cu care a stabilit o prietenie solida si pe care l-a incurajat sa priveasca „dincolo de Barcelona”. I-a prezentat, printre altele, celebrul designer Francisco Rabaneda Cuervo, cunoscut sub numele de Paco Rabanne. Nascut la San Sebastian in 1934, a emigrat in Franta in copilarie, a studiat arhitectura la Ecole des Beaux-Arts din Paris, iar in anii 1950 a inceput sa produca nasturi si accesorii pentru firme de moda eminente.

Relatia care a aparut intre Mariano si Rabanne a stabilit un nou dialog intre Paris si Barcelona. In 1973, Puig a lansat parfumul „Paco Rabanne pour homme”, marcand o noua categorie de parfumuri pentru barbati. Succesul sau de vanzari a stimulat si mai mult afacerea. A fost inceputul expansiunii internationale a companiei. Puig a cumparat si divizia de moda Rabanne. „Daca sunt Paco Rabanne astazi, este datorita lui Mariano Puig. Am gasit in el un al doilea tata in familie, din moment ce al meu fusese asasinat in timpul Razboiului Civil”, a afirmat designerul. „Paco Rabanne a fost intrarea lui Puig pe piata de lux”, explica Jean Amic, fiul respectatului parfumier Louis Amic. Ani mai tarziu, in 1987, a ajuns la un acord cu Carolina Herrera pentru producerea parfumurilor sale. In 1988,

Motorul primului val de expansiune al lui Puig a fost combinarea punctelor forte ale celor doi frati mai mari: Antonio a excelat in design, iar Mariano a avut simt de afaceri, leadership si un ochi pentru oportunitatile internationale. Mariano a fost casatorit cu Maria Guasch, cu care a avut patru fii si o fiica. La inceputul anilor 1970, a luat contact cu Max Factor, pe care isi dorea de mult sa-l reprezinte. El si sotia sa au calatorit la Los Angeles pentru a-l cunoaste pe cel mai prestigios artist de machiaj de la Hollywood. L-au convins sa lucreze cu Puig si timp de mai bine de cincisprezece ani si-au distribuit produsele in Spania. „Asa am invatat ce inseamna sa fii o companie multinationala si tehnicile de productie si marketing care ne-au fost foarte utile”, a recunoscut Mariano.

Extindere si inlocuire la conducerea companiei

Aceasta companie de moda si frumusete de familie isi mentine sediul in Barcelona si este condusa in prezent de a treia generatie a familiei. In anii 1980, Marc Puig, Jr., fiul cel mare al lui Mariano Puig, a devenit primul membru al celei de-a treia generatii care a lucrat in afacerea de familie. Format ca inginer chimist, si-a folosit numele matern, Guasch. Era vanzator de produse Williams pe care familia inca le reprezenta in Galicia. A fost deceniul in care Puig si-a prezentat parfumul „Quorum”, creat la Barcelona, ​​primul sau produs cu ambitii internationale. Marc a fost numit ulterior CEO al Paco Rabanne la Paris, unde a inceput sa lucreze cu varul sau Manuel Puig Rocha, singurul fiu al lui Antonio. „Cand ne-am intalnit, era nevoie de muncitori calificati si, la fel ca generatiile anterioare,

A treia generatie de Puig a reusit sa reinvie brandul Rabanne, care trecuse printr-o perioada dificila. La scurt timp, Marc Puig a negociat achizitia Ninei Ricci. Puig distribuia deja eticheta in Spania, iar cand a aparut oportunitatea de a achizitiona atat divizia de parfumerie, cat si divizia de moda, a urmat o negociere grea. Acordul s-a incheiat in 1998, dand familiei Puig controlul a trei nume majore din moda si frumusete: Paco Rabanne si Nina Ricci la Paris si Carolina Herrera la New York. Nu mai era doar o companie de parfumuri, ci Puig devenise un grup global de lux. „In anii 1980 am inceput sa vedem ca afacerile sunt o lupta pentru suprematie, iar a fi international nu mai era o optiune, era esentiala”, spune Manuel.

Achizitia Ninei Ricci ia oferita lui Puig face posibil sa devina intr-o structura cu adevarat internationala. Intre 1992 si 2001, a devenit director international al Manuel Puig, companie impartita in America Latina (Chile, Argentina, Mexic si Peru) si a participat pe deplin cu subsidiarele sale din Italia, Portugalia, Belgia, Olanda si Elvezia. Paralel cu aceasta crestere internationala, a avut loc o consolidare a produselor in Spania: intre 2000 si 2001 Louis Puig.

Puig FOTO: Antonio Cruz

In 2004, Marc Puig avea sa devina CEO al companiei si in 2007 presedinte, in timp ce varul sau Manuel a fost numit vicepresedinte. Au reusit sa transfere invataturile bunicului lor Antonio in conducerea unei companii din secolul XXI. „Trebuia sa decidem care este principalul nostru obiectiv de business si am ajuns la concluzia ca dorim sa luam stafeta de la parinti, sa le inmultim talentul si sa-l transmitem generatiei urmatoare., perpetuand valorile familiei”, explica Marc Puig. O familie care a contat mereu pe loialitatea membrilor echipei sale. Angajatii care insotesc aceasta companie, bucurandu-se acum de succesul de peste un secol, dau dovada de devotament atat emotional, cat si profesional. In aceasta calatorie, Puig a trecut de la importul diverselor articole din Londra la vanzarea de parfumuri in 150 de tari, avand propriile filiale in 26 si patru fabrici, doua in Barcelona, ​​una in Madrid si una in Franta.

Acest imperiu spaniol al parfumurilor si cosmeticelor a atins vanzari nete de 2.029 milioane de euro in 2019, si o crestere de 6%. 14% din vanzari au fost generate in Spania. 41% pe pietele emergente, in afara Uniunii Europene si Americii de Nord. In Spania, vanzarile de parfumuri selective au crescut cu peste 8%, devenind Puig lider atat in ​​parfumerie selectiva, cat si in consum de masa cu marci precum Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Dries Van Noten, Penhaligon’s si L’ Artisan Parfumeur; licente precum Christian Louboutin si Comme des Garcons Parfums; si parfumuri precum Lifestyle.

In 1914, Antonio Puig nu si-ar fi imaginat ca nepotii sai vor conduce mii de angajati in intreaga lume si zeci de filiale. Dar nelinistita familie Puig continua sa arate astazi ca nu traieste in nostalgie si ca treaba ei nu este tocmai sa puna limite.

Spania, al doilea exportator de parfum din lume

In 2020, volumul exporturilor spaniole de parfumuri si cosmetice a ajuns la 3.994,79 milioane de euro. Aceste cifre au facut din tara noastra al doilea exportator de parfumuri, dupa Franta, care isi mentine liderul incontestabil, si inaintea rivalilor precum Germania si Statele Unite. Consumul de parfumerie si produse cosmetice a ajuns la 7.761 de milioane de euro in Spania, iar in ciuda impactului COVID-19, suntem a cincea piata europeana de produse de infrumusetare, cu un consum pe cap de locuitor de 154 de euro pe an, potrivit datelor de la National. Asociatia de Parfumerie si Cosmetica (Stanpa).

La aceasta sectiune, balanta comerciala a continuat sa fie pozitiva din 2006, cu un sold net de 1.156 milioane de euro si o acoperire de 140%, iar exporturile de frumusete continua sa fie deasupra sectoarelor emblematice precum vinul, incaltamintea sau uleiul de masline. Parfumeria ramane principala categorie de produse exportate, reprezentand 34% din totalul exporturilor. In plus, Spania isi intareste pozitia de exportator de esente si arome. Dintre vanzarile in afara UE se remarca cresterea inregistrata in exporturile de parfumuri si cosmetice catre China. Mai exact, acestea au crescut cu 1.303% in ultimii cinci ani, ajungand la 170 de milioane in 2020, cu 41% mai mult decat in ​​2019.

Durabilitatea si inovatia par a fi cei doi parametri sub care se va dezvolta aceasta industrie a frumusetii a viitorului. Valori care erau deja pe ordinea de zi inainte de izbucnirea COVID-19 si care au devenit o problema prioritara pentru redresarea unui sector care este cufundat intr-un proces de a fi mai transparent si mai angajat. Industria spaniola de parfumerie si cosmetica este deja in plina transformare si recuperare, ceea ce este de asteptat sa devina mai evident in a doua jumatate a anului, potrivit Stanpa. Daca vaccinul imunizeaza rapid societatea, va contribui la reactivarea acestui aparat si la atingerea traiectoriei istorice de crestere a sectorului in 2022.

Next articleTrezoreria „vegheaza” criptomonede

1 COMMENT